Lycka:)

Allt känns så otroligt bra just nu:). Livet rullar på som det ska.

Idag har det varit en bra dag på akuten, jag fick ta EKG själv med lite hjälp vart de skulle sitta, sen tog jag venprover för första gången i mitt liv var hur kul som helst. Schysst kille var det iaf, var meningen att vi skulle ta ett stick i fingret, men han fick tydligen så ont i fingrarna så då fick det bli armvecket istället och det gick jätte bra. Sa till att det var första gången och att han inte fick stämma mig:p. haha sen när jag var klar tala han om att jag var duktigare än de flesta erfarna som brukar ta. haha så då gick jag med rak rygg. Sen skulle vi få in en som skulle ev magpumpas, men han kom aldrig, det var några barn där med. Helt plötsligt hörde man ett skrick, då var det en stackars två åring som fick ett stick i fingret.
Var lite sjuka och CT röntgen som var min tredje gång var jag med på. Lite häftigt att se hjärnan faktiskt.

Sen hade vi in en med faktur i benet som var blind. Han hade åkt i en vanlig personbil dit och jag fattar inte hur man fick ner han från lägenheten in i bilen och sen visar sig en fraktur på höften. Jag klia mig i huvudet ett bra tag. Jaja han fick åka vidare till Falun. Sen hade vi en hälsena som hade gått av hade kört karate. Säger ju att det är farligt med kampsporter:p. haha. Jaja nej min dag har varit underbar att det kan ge så mycket bara sådär. Det var lagomt med folk, inte så att man fick stressa ihjäl sig eller hade för tråkigt. Hann till och med gå en promenad med en medelålders man som hade lite känningar till hjärtat, dom ville se om EKG förändrades om han ansträngde sig, det var nog en väldigt stressad man för när han la sig på bristen igen så tyckte han det var skönt att ligga ner och det var det bästa på hela dagen. Han har barn hemma och har ett topp jobb och sitt andra barn på väg så lite stressad kan jag tänka mig.

Idag på förmiddagen tog jag det lugnt var ganska trött i morse, imorgon börjar jag med nikotin plåster, dags att sluta röka nu. Usch tror jag fått rätt inställning för jag har börjat tyckt att det är onödigt att röka..

Nej ska läsa lite sen dags att sova.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0