Helgen som var.

I fredags red jag med Joanna, hur kul som helst. Soumi fick en allergichock när vi red, trodde nästan han skulle dö, var som ett astmaanfall men sen när han hosta till två ggr så var allt som vanligt igen. Jag hämta henne i stan och biljäveln koka, så H fick fixa det åt mig. Pigg och glad. På kvällen hade jag en blinddate och jag ångrar inte en sekund utav det. Du gör mig lycklig att känna prr i magen igen är det bästa:). Jag är glad och lycklig.

I lördags var det praktik på kvällen igen. det var lite tråkigt var ganska dött, men fick väl några att ta hand om. När jag sluta kvällskiftet så åkte jag till Joanna som hade tjejkväll. Skulle hämta min bror. Talar om för H att bilen går utmärkt skulle jag aldrig ha sagt. Hämta min bror i gränges som skulle till Ludvika. Vi hann till kyrkbacken då koka min bil igen. Fan också. Min bror var så snäll fast det var mörkt så gick han ner i slänten och plurar i bäcken men vatten fick vi, sen hem och hämta den andra bilen. Vilken lycka alltså. Var så jävla arg. Är jag fortfarande.

Igår jobba jag dags skift var ganska trött eftersom det inte blev många timmars sömn på natten, men den första timmen var lugn sen var det full rulle enda till halv fyra. Vid halv elva får vi veta att en man med plötsliga buksmärtor kommer in helt frisk för övrigt, han hade varit helt normal. Jag fick en annan patient precis innan så min handledare sa att jag skulle skynda mig att komma tillbaka. Om vi säger så den mannen som kom in med ambulans kollapsa precis när han kom till akuten så det var hjärt och lungräddning när jag kom in. 1 timme och 20 min höll de på och när de tänker ge upp så får de en bra puls han är vid medvetande lite granna andas lite själv så då blir det bestämt att de ska dra till Falun eftersom vi inte har någon kirugi hos oss.. Sen fortsatte det i den takten, folk hela tiden och nu tar jag både kapillär och ven prover själv underbart.
På kvällen var jag till M och mös det behövde jag verkligen. Han fick mig på mycket bättre humör.

Du som är anonym jag vet vem du är, och jag vet inte ens vad jag har gjort dig så var så snäll och berätta det för mig. Jag har funderat på det ett tag, men kan inte komma på det och så vill jag ha tillbaka min bok nu med en gång.

Nej nu är det OTH. Ledig idag det är faktiskt skönt efter denna pers igår.

Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0